Hi,
Ik heb afgelopen week mijn 60 liter aquarium weer een nieuw leven gegeven.
Na 3 jaar geen aquariums gehad te hebben is mijn interesse in het aquascapen geraakt en wil het in dit topic bijhouden. Ik hoop dat er uit eindelijk iemand wat aan heeft.
Specificaties:
Aquarium: 60x30x30cm (merk Jewel 60)
Substraat: DeponitMix Professional 9in1 bodem
Verlichting: Dual Pro T5 2x24watt (1xblauw en 1x wit)
Hardscape: Seiryu stenen
Pompinstallatie: Eheim Classic 250
Co2 Systeem: Proflora u201
Eerst had ik een hele drukke aquarium. Met 5 verschillende plantjes en te veel verschillende soorten stenen.
Ik was te enthousiast begonnen met zo veel verschillende plantjes. Het was te druk.
Na dat foutje ben ik nu over gestapt op een soort Iwagumi scape.
Nu heb ik gekozen voor een mini-landschap van Seiryu stenen. En maar 1 plantje : Hemianthus callitrichoides.
Dit keer werk ik via de Dry Start Methode. De aquarium wordt in de ochtend als de lampen een uurtje aanstaan goed vochtig gesprayd met een planten spuit op druk. De lampen draaien 14 uur per dag. In de aquarium is het 25,4 graden en luchtvochtigheid 93%. Net onder de lampen kap is het 33,2 graden en 45% LV. Eerst had ik een hele drukke aquarium.
Met 5 verschillende plantjes en te veel verschillende stenen. Na dat foutje ben ik nu over gestapt op een soort Iwagumi scape.
Inmiddels draait de aquarium 1 week in de Dry Start Methode (DSM)

Dit was de aquarium eerst.

Dit is de nieuwe hardscape.

Dag 1 DSM.

Week 1 DSM.
Tot zo ver.
(Elke week is er een update.)

Ik heb afgelopen week mijn 60 liter aquarium weer een nieuw leven gegeven.
Na 3 jaar geen aquariums gehad te hebben is mijn interesse in het aquascapen geraakt en wil het in dit topic bijhouden. Ik hoop dat er uit eindelijk iemand wat aan heeft.
Specificaties:
Aquarium: 60x30x30cm (merk Jewel 60)
Substraat: DeponitMix Professional 9in1 bodem
Verlichting: Dual Pro T5 2x24watt (1xblauw en 1x wit)
Hardscape: Seiryu stenen
Pompinstallatie: Eheim Classic 250
Co2 Systeem: Proflora u201
Eerst had ik een hele drukke aquarium. Met 5 verschillende plantjes en te veel verschillende soorten stenen.
Ik was te enthousiast begonnen met zo veel verschillende plantjes. Het was te druk.
Na dat foutje ben ik nu over gestapt op een soort Iwagumi scape.
Nu heb ik gekozen voor een mini-landschap van Seiryu stenen. En maar 1 plantje : Hemianthus callitrichoides.
Dit keer werk ik via de Dry Start Methode. De aquarium wordt in de ochtend als de lampen een uurtje aanstaan goed vochtig gesprayd met een planten spuit op druk. De lampen draaien 14 uur per dag. In de aquarium is het 25,4 graden en luchtvochtigheid 93%. Net onder de lampen kap is het 33,2 graden en 45% LV. Eerst had ik een hele drukke aquarium.
Met 5 verschillende plantjes en te veel verschillende stenen. Na dat foutje ben ik nu over gestapt op een soort Iwagumi scape.
Inmiddels draait de aquarium 1 week in de Dry Start Methode (DSM)

Dit was de aquarium eerst.

Dit is de nieuwe hardscape.

Dag 1 DSM.

Week 1 DSM.
Tot zo ver.

(Elke week is er een update.)
12 Liter - Iwagumi Scape
60 Liter - Eerste keer Iwagumi scapen
60 Liter - Eerste keer Iwagumi scapen